Dikkat Çekici Dijital Girişimler: AppAnalytics

Bugün Dikkat Çekici Dijital Girişimler başlıklı yazı dizimizde AppAnalytics’in kurucusu ve CEO’su Taner Akçok ile birlikteyiz.

Taner merhaba, DigitalTalks okuyucularına öncelikle kendinden ve AppAnalytics’ten bahsedebilir misin?
Taner_AkçokMerhabalar Ozan. Profesyonel çalışma hayatıma 2010 yılında Microsoft’ta başladım. Pazarlama projeleri yöneticiliğinden program yöneticiliğine kadar dolu dolu 3,5 yıllık bir Microsoft deneyiminin ardından gözünü Amerikan rüyasına dikenler arasına katıldım 🙂 Amerika’da bir teknoloji şirketinde 1,5 yıl boyunca operasyondan sorumlu genel müdür yardımcısı olarak çalıştım. Şirket olarak film stüdyolarına yönelik bir uygulama üzerinde çalışıyorduk ve kullanıcı davranışını anlamlandırmak için kullandığımız analiz ürünlerinin yetersizliğinden şikayet ettiğimiz bir sırada neden kendi ürünümüzü yapmadığımızı düşünmeye başladık. Kariyerimin büyük çoğunluğunu Microsoft’ta mobil devtool pazarlamasına harcamıştım ve mobil uygulama sahibi olarak pazardaki ihtiyaçları iyi biliyordum. Sonrasında Silikon Vadisi’ndeki güvenli işlerimizden istifa ederek AppAnalytics’i geliştirmeye başladık. Ama bilirsin, hayatımızı bir şirkete satmak için henüz çok gençtik ve dünyayı değiştirebileceğine inanan, acıya dayanıklı küçük bir ekiptik ve biz de analytics pazarına yeni bir vizyon getirebilmek için yola koyulduk 🙂 Business Insider‘da dünyanın en hızlı büyüyen ikinci B2B girişimi seçilmemiz de sanırım doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

AppAnalytics ile ne gibi hizmetler sunuyorsunuz? Hizmetlerinizin ücretleri nedir?
AppAnalyticsBildiğin gibi pazarda pek çok mobil uygulama analiz ürünü var. (Google Analytics, Flurry ya da MixPanel gibi) Tüm bu ürünler event-based dediğimiz zamanının web analiz yaklaşımına göre dizayn edilmiş analiz ürünleri. Fakat mobil tarafta kullanıcı davranışı webden çok daha farklı olduğu için event-based analiz yaklaşımı mobil kullanıcı davranışını ölçümlemede yeterli olmuyor. Biz de bu yüzden event-based yaklaşımın yanında kullanıcıların tüm dokunma etkinliklerini kaydedip bunu ısı haritası olarak göstermeye, kullanıcıların yaptıgı el hareketlerini (gestures) algılayıp bunları raporlamaya ve kullanıcıların cihaz ile girdikleri etkileşimleri (sallama, eğme vb.) analiz ederek başladık. Ardından ürünümüze anlık gönderi (push notification) analizi ve hata (crash & exception) analizi özelliklerini ekleyip baştan sona kullanıcı deneyimine odaklı bir analiz ürünü geliştirdik.

Şu an kaç kişilik bir ekip bu projenin içinde çalışıyor? Görev dağılımını nasıl sağlıyorsunuz?
Şu an 17 kişilik bir ekibiz. İstanbul’da, Londra’da ve San Francisco’da ofislerimiz mevcut. Bunun dışında Ukrayna ve Rusya’da yazılım ekiplerimizin çalıştığı küçük ofislerimiz var. Şirket işleyişi olarak yalın girişim, ürün geliştirme olarak da agile ve scrum modellerini kullanıyoruz.

Bildiğim kadarı ile Ocak ayında 300 bin $’lık yatırım aldınız. Yatırımcınız kimdir? Bu parayı ağırlıkla hangi ihtiyaçlarınız için kullanıyorsunuz?
Yatırımımızı Milestone Capital’dan aldık. Planlamış olduğumuz bütçe doğrultusunda parayı operasyon ve müşteri büyümesi için harcıyoruz.

İşleriniz planladığınız gibi gidiyor mu? Türkiye’den ve diğer ülkelerden kimlerle çalışıyorsunuz?
İşlerimiz gayet iyi gidiyor 🙂 Planladığımızın daha da üzerinde bir seyir takip ediyoruz. Pazardaki ihtiyacı ve müşteri potansiyelini biliyorduk fakat bu kadar yoğun ve büyük bir talep alacağını beklemiyorduk. Aralarında Bankalararası Kart Merkezi, Deloitte ve Akbank’ın da bulunduğu toplam 283 müşterimiz var. Türkiye’de ve dünyada pek çok büyük marka ile çalışmaya başladık. Yakında kimi sürpriz müşterilerimizi de açıklayacağız.

İleriye dönük vizyonunuzu paylaşabilir misin? AppAnalytics’i bundan 5 yıl sonra nerede görüyorsun?
Bildiğiniz gibi aslında mobil tarafta herşey UX dediğimiz kullanıcı deneyimi ile başladı. Sonrasında bu konsept biraz daha evrilerek CX dediğimiz müşteri deneyimine döndü. Şimdi bu konsept HX dediğimiz insan deneyimine doğru evriliyor. Bizim bundan 5 sene sonra olmak istediğimiz yer AaaS (Analytics as a Service) dediğimiz bir vizyonla tüm mobil cihazlardaki HX deneyimini en iyi şekilde analiz etmek ve geliştirilmesine yardımcı olmak.

Umarım hedeflerinize ulaşırsınız Taner. Verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. Eklemek istediğin başka bir konu var mı?
Asıl ben teşekkür ederim. Çok keyifli bir sohbetti. Röportajla ilgili soruları olan okuyucularınız bana LinkedIn hesabımdan ulaşabilirler. Tüm DigitalTalks ekibine de başarılar diliyorum.

Etiketler