Dikkat Çekici Dijital Girişimler: Prisync

DigitalTalks olarak şimdiye kadar kendilerinden çok fazla bahsedilmeyen dijital girişimleri sizlerle tanıştırmayı bir misyon olarak görüyoruz. O amaçla yeni bir yazı dizine başlıyoruz. Adı; “Dikkat Çekici Dijital Girişimler”. Bugün bu yazı dizisinin ilk konuğu Prisync‘in kurucu ortağı ve CEO’su Burç Tanır.

Burç merhaba, bize kısaca kendinden bahsebilir misin?
Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden 2011 yılında mezun oldum. Mezun olur olmaz birkaç arkadaşımla ilk girişimcilik deneyimimize atıldık ve 2 farklı mobil uygulama projesi denedik. İstediğimiz ölçüde gelişmedi bu işler. Sonrasında İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı’nda yüksek lisans yapmaya başladım ve bir yandan şu an üzerinde çalıştığımız Prisync projesinin geliştirmeye başladık. Şu an hayatım bu iki odakta sürüyor denebilir.

Prisync ile ne sunuyorsunuz? Hangi sorun(lar)a çözüm buluyorsunuz?
E-ticaret pazarı hem ülkemizde hem dünyada oldukça rekabetçi bir hale geldi ve bu rekabet yoğun bir şekilde fiyat odaklı ilerlemekte. Bu durum da firmaların rakip fiyatları hakkında sürekli haberdar olmasını gerekli kılar hale geldi. Fakat firmalar için bunu binlerce ürününde ve onlarca rakibinde elle yapmak imkansız bir operasyon. Prisync’i, bu rakip fiyat takip operasyonunu tamamen otomatikleştirmek amacıyla geliştirdik. Firmalara Prisync’in web uygulaması, anlık bildirim sistemi, ek raporlama modülleri ile oldukça dinamik bir rakip fiyat takip hizmeti sunmaktayız.

Bu projenin fikir sahipleri kimler? Nasıl doğdu bu Prisync?
Prisync, e-ticaret pazarına oldukça aşina bir ekip tarafından doğdu. Benim çevremdeki arkadaşlarımın e-ticaretteki rekabetten yakınışını gözlemlemem beni bu çözümü geliştirmeye itti diyebilirim…Selçuk Gerger, Samet Atdağ ve Ahmet Sülek’ten oluşan; iki teknik, iki pazarlama & satış odaklı dört kurucu ortaktan oluşan ekibimiz var.

Finansmanı nasıl sağlayıyorsunuz? Hisse yapınızdan bahsedebilir misin?
Yaklaşık bir yıldır satışlarımız sürüyor ve belirli bir gelir düzeyine ulaştık. Bu süreçte ek olarak GBA ve BIC melek yatırımcılarından da belirli bir yatırım aldık. Bu yatırımı Prisync’in gelirlerini ve teknolojisini bir sonraki aşamaya taşımak için kullanıyoruz.

MediaMarkt

Kaç kişilik bir ekip var bu projenin içinde? Görev dağılımını nasıl yaptınız?
Şu an aktif olarak 4 tam zamanlı kişinin görev aldığı bir ana ekibimiz var. Çok temel olarak teknik ve pazarlama & satış odaklı olarak ekibimiz ikiye ayrılmakta. Ek olarak yaz başından bu yana ekibimizde bize destek olan 4 yarı zamanlı arkadaşımız daha var. İş bölümünü belirli ölçüde çizip tanımlıyoruz elbette, ama aslında herkesin her işe belirli ölçüde dokunduğu bir yapımız var diyebilirim.

2014 sizin için nasıl geçti? 2015’te ve uzun vadede planlarınız nedir?
2014 bizler için yoğun bir biçimde hem yerel hem küresel e-ticaret pazarını daha yakından tanımakla, potansiyel müşterilerimizlerden yoğun geri bildirimler aldığımız bir şekilde geçti. Portfoyümüze yerel pazardan ebebek, Hepsiburada, Adresemama gibi firmalar kattığımız gibi İngiltere’den ToolBritannia, İspanya’dan Bellezaisis, Hollanda’dan Flinders gibi önemli e-ticaret firmalarıyla da çalışmaya başladık ve yıl sonunda toplamda 24 müşteriye ulaştık.

Önümüzdeki dönemde hedefimiz, çok yakın zamanda duyuracağımız yeni sürümümüzle her ölçekten e-ticaret firmasına uygun fiyatlarla hizmet verebilir hale gelmek ve satışlarımızı online kanallar aracılığıyla küresel olarak sürdürmek.

Eklemek istediğin bir konu var mı?
E-ticaret dünyasından herkesi Prisync‘e bekliyoruz! 🙂

Burç’a ve tüm Prisync ekibine teşekkür ediyor, küreseli hedefleyen bu değerli projelerinde başarılar diliyoruz. DigitalTalks ekibi olarak kendilerini yakından takip etmeye ve gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Etiketler