Dikkat Çekici Dijital Bir Girişim: Cvlogin

Bugün, Dikkat Çekici Dijital Girişimler başlıklı yazı dizimizde Cvlogin‘in kurucusu Birol Kabakoğlu ile birlikteyiz.

Birol merhaba, sohbet davetimi kabul ettiğin için öncelikle teşekkür ederim. Seni sektörde birçok kişi tanıyor ama yine de kendinle ilgili kısa bir bilgi vermen mümkün mü?

Merhaba Ozan, ben 36 yaşındayım ve toplamda hayatımın yarısı Almanya’da, yarısı Türkiye’de geçti. Üniversite yıllarımda ilk şirketimi de kurarak aslında girişimcilik serüvenime başlamış oldum. 2009 yılında Türkiye’de internet dünyasındaki olumlu trendi görüp Türkiye’ye gelerek bu pazarda yer alma kararı aldım. O dönemde birlikte çalıştığım Suat İmamoğlu’nu da ikna ederek tasit.com’u kurduk. Tasit.com’u kurduktan sonra melek yatırımcı olarak birkaç şirkete de yatırımım oldu.

Taşıt.com’a ek olarak Cvlogin adlı projeyi hayata geçirdin. Nereden doğdu bu fikir? 

Tasit.com’u kurduktan sonra işin başarısı için ilk iş olarak iyi bir ekip kurma arayışlarımız başladı. Aslında fikrin doğuşu bu ekip arkadaşlarını arama sürecinde gelişti. Almanya’da yaşadığımızdan CV’nin yapısı ve içeriği bizim için hep önemli olmuştu. Ancak başvuranlar her ne kadar iyi okullardan mezun olmuş olsalar da, bizim alışkın olduğumuz CV’lerden uzak bir standart’a sahiplerdi. Suat ile konuşmalarımzı dün gibi hatırlıyorum, bu nasıl bir CV diye uzun uzun konuşuyorduk. Bu CV ile shortlist’e girme şansın yok diyorduk. Ancak CV’ler geldikçe biz buranın standartlarının değişik olduğunu görüyorduk ve bunlar arasından seçmek durumunda olduğumuzu anlamış olsak da bir ara bu konuya el atalım diyerek bu fikrimizi rafa kaldırmıştık.

Ancak bu konu yılda birkaç kez Suat ve ekipten birkaç arkadaşımızla hep konu oluyordu. 2016 yıllında da boş zamanlarımızda bir sistem geliştirelim diyerek bir hobi işi gibi start verdik. Full time bakamadığımız bir iş olduğundan da development süreci biraz uzun sürdü. 10 ay gibi bir sürede siteyi yayına aldık. Hatta alpha sürecinde de cvlogin.com domaini yerine cvyaz.com domaini ile denemeler yaptık. Ancak 2016 ortasında Türkiye’nin geçtiği zor günleri de dikkate alarak, tek pazarın Türkiye olmaması gerektiği fikrinde birleştik. Birkaç ay uygun bir domain arayışından sonra şans eseri cvlogin.com gibi güzel bir domain bulduk.

Şu an kaç kişi ilgileniyor bu proje ile… Bu proje özelinde bir şirket kurdunuz mu? 

Dediğim gibi proje her ne kadar hızlı ilerlemiş olsa da, bu iş ile şu an fulltime ilgilenen bir ekibimiz yok. Şu an projeye destek veren 9-10 kişilik bir ekip var. Buna bir de birçok ülkeden tercüme için destek veren arkadaşlarımızı eklersek, 20 kişiye ulaşmış durumdayız.

Şu anda cvlogin’in hızlı büyümesi ile birlikte işi hobiden bir tık ileriye taşımak adına modeller üzerinde çalışıyoruz. Elimizde ciddi bir data oluşuyor burada. Database ve Big Data konularında danışmanlık veren diğer bir şirketim olan Dekamedia’daki ekip konu üzerinde çalışmalar yapmakta. Dolayısıyla bu çalışma tamamlandığında bir şirketleşme süreci başlayacak.

Rakamlar iyi gidiyor yanılmıyorsam? Şu an kaç kişi cvlogin’de özgeçmiş oluşturdu?

Cvlogin.com’da rakamlar beklediğimizin üzerinde ilerliyor. Türkiye genelinde 150.000 CV oluşturulmuş durumda 4,5 ay gibi bir sürede. Cvlogin.com’u Product Hunt’a da koyduktan sonra İspanya’da bir blogun Cvlogin’i tanıtması ile birlikte İspanya ve Latin Amerika’da bir kıpırdanma başladı. 1 ay gibi bir sürede İspanya ve Latin Amerika’dan da 10.000 kadar CV toplandı. Geçen hafta da Hindistan’dan CV’ler gelmeye başladı. Verilerimizi incelediğimizde Cvlogin’in şu an dünyanın bir çok yerinde kullanılmaya başladığını görüyoruz.

Tüm bu cv’ler sizin veri tabanında kalıyor değil mi? 

Evet CV’ler veritabanımızda mevcut. Kullanıcılar arzu ettiklerinde bunu veritabanından silebilmekteler.

Şu an 3 dilde hizmet veriyorsunuz. Türkçe, İngilizce ve Almanca. Yurt dışından ilgi nasıl siteye? Başka ülkelere de açılmayı planlıyor musunuz?

Dediğin gibi sitemiz şu an için Türkçe, İnglizce ve Almanca olarak kullanılmakta. Ancak ilginç bir gelişme olarak birçok ülkeden gönüllü kişiler Cvlogin’i çevirmek için başvuru yapıyorlar. Bu talepleri memnuniyet ile karşıladığımızdan arka tarafta tercüme yapılabilecek bir altyapıyı yayına aldık ve tercüme ekipleri çalışmaya başladı. Şu anda İspanyolca’dan Galician diline kadar farklı diller ile yayında olacak. Sanırım sene sonunda 20 dilde hizmet vermeye başlamış olacağız.

Farklı ülkelere açılma fikrimiz hep var, zaten domain seçimini de bundan dolayı yaptık. Ancak şunu görüyoruz, kullanıcılarımız hangi ülkeye gireceğimizi tahmin ediyorlar. Şu an ilk odağımız, bu işi hobi işinden bir adım ileriye geçirerek bir gelir modeli oluşturmak ve sonrasında ürünlerimize göre pazar seçmek olacak.

Gelir modelini nasıl kurguluyorsunuz? Elinizde değerli bir veri tabanı oluşuyor. Bu konuda neler söylemek istersin?

Gelir modeli kurgulama işimizi ikiye böldük, B2C ve B2B olarak iki şekilde ele alıyoruz. B2C tarafında kullanıcılara katma değerli özelikler ile bir gelir elde ediyor olacağız. B2B tarafında bu aralar çok popüler olan HR-Tech konusunda ilginç fikirlerimiz var. Ancak elimizdeki CV dataları ve sosyal medya dataları sayesinde ilginç sonuçlar almaya başladık. Dekamedia tarafından da ciddi bir “big data” ve “business intelligence” tecrübesini de burada kullanıyoruz. Bu veriler ile ilgili çok hassas davranan bir ekip ile farklı business’ları test ediyoruz.

Birol verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. Eklemek istediğin bir nokta var mı?

Ben teşekkür ederim Ozan.

Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Umarım seninle başka zaman da Tasit.com özelinde bir sohbet gerçekleştiririz.

Etiketler